torsdag 8 januari 2015

Ostrukturerad

Håller på, lite häroch lite där.Blir då inget gjort egentligen.. Plockar bort julsakerna, mellan varven, av datajobb' och tvätt, lite blomstädning och fönstertorkning..  Försökte få till det lite trevligt i köksfönsterna, men ack vad träliga blommorna är..halvdöa..det är varmt vid elementen..blir nog dax att köpa nya..Nu har jag delat min Clivia, så många gånger, att jag har nästan bara sådana blommor...det blir lite enahanda...Är det nån som vill ha några clivior??  Kliv in bara  och hämta..hahahha   Konstigt att det är så svårt att få blommorna att må bra, men det kommer väl  nya tider....Köpte idag en ny fönsterlampa i form av en ananas, det kan bli fint...Annars är det full fart i skolan igen...Så roligt, och  i morron är det tredje dagen. Och vi tecknar,,,Stora teckningar på stora papper..får minsann visa er vad det blir sen, just nu är det bara blyertsstreck...Vi tecknar  av föremål. Vår lärare plockar fram det ena och det andra och vi tecknar för brinnande livet..Och rätt som det är plockar hon fort bort föremålet och lägger dit nytt...Kan bli vad som helst och det är rätt skönt och avslappnat..Fick en liten liten bit säckväv att teckna av, och en torkad växt..Blev lite spännande.
Och fredag igen och helg redan...God Helg, mörkt och regnigt här hos mig..
Men vad gör väl det...vi vet att det går mot vår....
Svårt visa ananas när den lyste
Förstorad säckvävsbit och torkad växt
Clivia
Clivia
Clivia.   Finns tre till 😄

Tecknat bläckfisk nedklämd i akvarie

6 kommentarer:

  1. Så har du då kommit hem från din fjällresa som jag följde med på utan att fråga.
    Ja på instagram menar jag =).
    Va spännande du har det där på din målarskola, förstår att du inte saknar ditt gamla jobb !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Njä jag har någon sånd är Clivia, fast de visste jag inte den hette. Fick en avlägga en gång av min fd chef. Han tog alltid med växter till fönsterna på jobbet :)
    De blommar fint.
    Häftig lampa - väldigt ovanlig, har aldrig sett något liknade.
    Hej o hå, måla på!!!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Häftig lampa! Härligt att du verkar trivas med ditt målande och tecknande!
    Någon mer clivia än den jag har behöver jag inte... önskar bara den ska blomma någon gång :)
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. jag har ingen clivia så då tittar jag in och hämtar en..ja om det inte var så långt så skulle jag ha gjort det. Det är väl alltid så att det känns lite dassigt i fönstren efter jul. Får vara glad att inte alla blommor dör i mörkret. Nog för att jag tecknar mycket, men säckväv har jag aldrig ritat. Kul med överraskande uppgifter. Ha det nu bra både du och dina clivior. Kram

    SvaraRadera
  5. Man vill nog så här efter jul få in lite vårväxtlighet. Clivia är väl en bra växt att ha annars.
    Ha det gott/kramen

    SvaraRadera
  6. Snygg ananaslampa ,-)
    Varmt mysigt sken.
    Kul att teckna av, ,-)
    Tror jag kikar in o hämtar en clivia ,-)))
    Då skulle du bli förvånad ,-)
    Här har vi för kallt i fönstrena, så blommorna ser inte ut att må så bra.
    Ja snart går vi mot varmare tider, fast just nu njuter jag av snön som äntligen kommit!
    Mera snö ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera